ARFAR -AGIOI THEODOROI

ARFAR -AGIOI  THEODOROI

Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου 2012

Ελλαδα - Ευρώπη και Ελευθερία 2012

Ελλαδα - Ευρώπη και Ελευθερία  2012
Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου  2012

* *** Η αρπαγή της Ευρώπης, η ελευθερία και η Ελλάδα!..

* Μια κατάθεση ψυχής για το τι ακριβώς έπρεπε να γίνει τότε με το διαβόητο "Σύνταγμα της Ευρώπης" απέναντι στην Ελλάδα, το θρησκευτικό της στοιχείο και τον Ελληνισμό, που με τόση ευκολία απεμπόλησαν οι Ευρωπαίοι, των οποίων κι αυτό ακόμη το όνομα είναι ελληνικής προελεύσεως!..
Για την ελευθερία1 έχουν μιλήσει πολλοί. Άνθρωποι σοφοί, φιλόσοφοι, σκεπτικιστές, διανοούμενοι, επιστήμονες και τόσοι άλλοι. Λαϊκοί και κληρικοί. Άνθρωποι των Γραμμάτων και των Τεχνών. Άνθρωποι των κοινωνικών επιστημών και της πρακτικής ή καθημερινής ζωής. Άνθρωποι όλων των κατηγοριών και των κοινωνικών διαβαθμίσεων ή διαστρωματώσεων της ελληνικής κοινωνίας, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
Από πού ν’ αρχίσει κανείς και πού να τελειώσει; «Από Θεού άρξαθε» θα πουν μερικοί. Και πράγματι:
Όποιος διαβάσει την Αγία Γραφή θα διαπιστώσει ότι ο Θεός ήταν ο πρώτος που σκέφτηκε την ελευθερία του ατόμου. Ακόμη και τους Πρωτοπλάστους, Αδάμ και Εύα, τους είχε στον Παράδεισο χωρίς ένδυση για να είναι απαλλαγμένοι από κάθε λογής δέσμευση. Σε τέτοιο σημείο μάλιστα ώστε και το φαγητό τους, που σήμερα χρειάζεται κόπος και μόχθος για να το ετοιμάσεις, να είναι χωρίς καμμία στέρηση της ελευθερίας των. Όπου και να άπλωναν τα χέρια τουςοι Πρωτόπλαστοι εύρισκαν τα πάντα προς βρώσιν και πόσιν. Πλήρης ελευθερία, δηλαδή, και απόλαυση της ζωής!..
Υπήρχε, όμως, ένας περιορισμός: Η Γνώσις!.. Το «Δένδρον της γνώσεως του καλού και του κακού», που μας μιλάει η Παλαιά Διαθήκη2, ήταν το πρόβλημα του ανθρώπου. Δεν έπρεπε να γνωρίζει. Η γνώσις ήταν κίνδυνος!..
Κι όμως, οι Πρωτόπλαστοι το «τόλμησαν»!.. Έφαγαν εκ του δένδρου της γνώσεως και τότε άνοιξαν τα μάτια τους και γνώρισαν πολλά3!..
Από τότε, λοιπόν, άρχισαν τα μαρτύρια!.. Το τίμημα της πλήρους ελευθερίας και ανεξαρτησίας του ατόμου, η ανθρωπότης το πλήρωσε ακριβά!.. Και το πλήρωσε τόσο πολύ, ώστε ο άνθρωπος να εκδιωχτεί απ’ τον Παράδεισο και να ζεί στην Κόλαση της καθημερινής ζωής!..
Το ίδιο, ασφαλώς, συνέβη και με τον Προμηθέα!.. Βλέποντας ότι οι θεοί στερούσαν από τους ανθρώπους το δικαίωμα της γνώσεως, έκλεψε ο ίδιος την φωτιά από τους θεούς για να την δώσει στους ανθρώπους!..
Γνωστή η ιστορία:
Ο Προμηθέας, σύμφωνα με την Ελληνική Μυθολογία, έκλεψε τη φωτιά από τον Όλυμπο και την έφερε στους ανθρώπους μέσα σ' έναν κοίλο κορμό νάρθηκα. Ο Δίας, έξαλλος από θυμό, έδεσε τον Προμηθέα με αλυσίδες σε μια κολόνα, όπου ένας αετός όλη την ημέρα του έτρωγε το συκώτι, που ξαναγινόταν κάθε βράδυ. Έτσι, ο Προμηθέας ζούσε καθημερινά ένα τρομερό βασανιστήριο. Τελικά ο Ηρακλής, με τη συγκατάθεση του πατέρα του Δία, που επιθυμούσε να αυξήσει τη φήμη του γιου του, σκότωσε τον αετό και απελευθέρωσε τον γιο του Ιαπετού.
Δεν χρειάζεται να διαθέτει κανείς αρκετή «φαιά ουσία» για ν’ αντιληφθεί ότι, τόσον το θέμα του «Δένδρου της γνώσεως του καλού και του κακού» του Παραδείσου, όσον και η «φωτιά» του Προμηθέως είναι συμβολικά στοιχεία, που έχουν κάτι κοινό: την απόκρυψιν της γνώσεως!..
Για να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους, την παρακοή των ανθρώπων την τιμώρησαν οι θεοί. Αλλά και την απόκρυψιν της γνώσεως την πολέμησε ο άνθρωπος, χύνοντας μέσα στην Ιστορία ποταμούς δακρύων και αίματος!.. Και τούτο διότι είχε αντιληφθεί, ότι η γνώσις ήταν η πηγή της ελευθερίας του ατόμου!…
Και τι δεν έχουν πει βιβλικοί φιλόσοφοι και αρχαίοι Έλληνες συγγραφείς!
Εάν ξεκινήσουμε από την Παλαιά Διαθήκη, θα δούμε ορισμένες φράσεις που έχουν μείνει βαθιά χαραγμένες στη σκέψη των νεωτέρων ανθρώπων:
«και έγραψε πάσι τοις Ιουδαίοις τοις αναβαίνουσι από  Ιουδαίαν υπέρ της ελευθερίας, πάντα δυνατόν και τοπάρχην
nτης βασιλείας εις την και σατράπην και οικονόμον…» (Α΄ Εσδρ. Δ΄ 49).
«και πάσι τοις προσβαίνουσιν  Βαβυλωνίας κτίσαι την πόλιν, υπάρχειν την ελευθερίαν, αυτοίς τε και
nαπό της τοις εκγόνοις αυτών, και πάσι τοις ιερεύσι τοις προσβαίνουσιν» (Α΄ Εσδρ. Δ΄ 53).
 «και επολέμησαν τους εχθρούς Ισραήλ απ’ αυτών και έστησαν αυτώ
n ελευθερίαν» (Α΄ Μακκ. ΙΔ΄ 26)
«και της ελευθερίας τεύξεται και  28).
nστεφανωθήσεται» (Γ΄ Μακκ. Γ΄
«οικέτην συνετόν αγαπάτω σου η ψυχή, μη  (Σοφ. Σειρ. Ζ΄ 21).
nστερήσης αυτόν ελευθερίας»
«έργασαι εν παιδί, και  αυτώ, και ζητήσει ελευθερίαν» (Σοφ. Σειρ. ΛΓ΄
nευρήσεις ανάπαυσιν άνες χείρας 26).
Αλλά και η Καινή Διαθήκη είναι γεμάτη από κηρύγματα αγάπης και ελευθερίας του ανθρώπου, έτσι όπως την δίδαξε ο Θεάνθρωπος: «εί τις θέλει οπίσω μου ελθείν» θα πεί στους Μαθητάς Του ο Ιησούς, έτσι όπως τουλάχιστον διαβάζουμε στο Κατά Ματθαίον ευαγγέλιον4. Ο Χριστός δεν επιθυμεί δεσμεύσεις, αλλά πλήρην ελευθερίαν του ατόμου.
Είναι ο ίδιος ο Κύριός μας και Θεός μας, ο Ιησούς Χριστός, ο οποίος θα διακηρύξει την μεγάλη αλήθεια: «Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς»!…5
Αντιλαμβάνεται ο αναγνώστης γιατί η γνώσις βρίσκεται αντιμέτωπη με την δουλεία, την σκλαβιά και την δέσμευση πάσης ελευθερίας του ατόμου!..
Η γνώσις, έτσι όπως διεκήρυξε ο Θεάνθρωπος, είναι δύναμις και η δύναμις απελευθερώνει τον άνθρωπο (!)
Αυτό, λοιπόν, που γνώριζε ο Θεός του Παραδείσου, ήρθε να το αποκαλύψει ο ίδιος ο Χριστός!..
ΑΛΛΑ και αν ακόμη θελήσουμε να παραγνωρίσουμε την Αγία Γραφή, δεν θα μπορέσουμε να παραβλέψουμε τους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς και φιλοσόφους που τόσα πολλά είπαν και έγραψαν για την ελευθερία!…
Πρώτος και καλύτερος ο Όμηρος, μέσα στην Ιλιάδα και την Οδύσσειά του, εξυμνεί το όραμα της ελευθερίας και τα ιδανικά που προέρχονται εξ αυτής. «Ελεύθερον ήμαρ», θα ανακράξει6, για να μας θυμίσει την ημέραν της ελευθερίας, σε αντίθεση με το «δούλον ήμαρ». Αυτό ακριβώς που θέλει να τονίσει όταν μας θυμίζει την ρήση «ελεύθερος κρατήρ», που δεν είναι άλλος από τον κρατήρα της ελευθερίας, τον κρατήρα που είναι πληρούμενος εις τιμήν της ελευθερίας7.
Εξυπακούεται ότι από τον Όμηρο και μετά, δεκάδες και εκατοντάδες αρχαίοι Έλληνες συγγραφείς (φιλόσοφοι και υπερνέφελοι διανοητές, στοχαστές και επιστήμονες), από τον Ηράκλειτο μέχρι την κλασική εποχή, κι από την ελληνιστική εποχή μέχρι σήμερα, πολλά και σημαντικά πράγματα έχουν γραφεί και ειπωθεί για την πολυπόθητη ελευθερία του ανθρώπου! Λίγα μόνον παραδείγματα θα μας πείσουν:
ΑΛΚΙΔΑΜΑΣ: «Όλους ο Θεός άφησε ελεύθερους, η φύση κανένα δεν έχει κάνει δούλο» (Αριστοτέλη, Ρητ. Τεχν. Α, 13).
ΕΠΙΚΤΗΤΟΣ: «Μόνο οι πνευματικά καλλιεργημένοι είναι ελεύθεροι» (Διατριβαί Ι Ι Α, 21 -22).
ΕΠΙΚΤΗΤΟΣ: «Δεν είναι εύκολο να διατηρείς τη σκέψη σου ελεύθερη και σύμφωνα με τους νόμους της φύσης από το ένα μέρος, και να παρακολουθείς τα εξωτερικά πράγματα από το άλλο. Γιατί αν φροντίζεις για το ένα, θα παραμελήσεις οπωσδήποτε το άλλο». (Εξωτερικά πράγματα: αυτά που δεν εξαρτώνται από μας). (Εγχειρίδιο ΙΓ).
ΕΠΙΚΤΗΤΟΣ: «Κανένας δε μπορεί να μ' εμποδίσει, ούτε να εφαρμόσει εναντίον μου βία, για να χρησιμοποιώ τις σκέψεις μου με άλλο τρόπο κι όχι όπως εγώ θέλω» (Διατριβαί 3, 24, 68).
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ: «Ποτέ να μη γίνεις δούλος με τη θέληση σου, αφού μπορείς να πεθάνεις ελεύθερος» (Αρχέλαος. Απόστ. 245, Murray).
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ: «Κι αν βρίσκομαι μέσα στις συμφορές, όμως η εκπαίδευση μου μ' έκανε ελεύθερο άνθρωπο» (Ανθ. Στοβ. ΠΘ, 9).
ΗΡΟΔΟΤΟΣ: «Η ελευθερία του λόγου είναι πράγμα πολύτιμο» (Ιστορία Ε, 78).
ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ: «Θεμέλιο της ευτυχίας είναι η ελευθερία και της ελευθερίας η γενναιότητα» (Ιστορία Β, 43).
ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ: «Δεν θα προτιμήσω τη ζωή από την ελευθερία» (Κατά Λεωκράτους 80 - 81).
ΞΕΝΟΦΩΝ: «Η ελευθερία είναι ίση με όλους τους θησαυρούς του κόσμου». (Ελληνικά Ι, 35)
ΠΛΑΤΩΝ: «Ο καθένας να είναι κυρίαρχος του εαυτού του... δηλαδή να είναι συνετός, εγκρατής και ικανός να κυριαρχεί τις επιθυμίες και ευχαριστή¬σεις το» (Γοργίας 491 D, Ε).
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ: «Είναι αδύνατο να είναι ελεύθερος αυτός που υποδουλώνεται στα πάθη και κυριαρχείται από αυτά» (Ανθ. Στοβ. ΙΗ, 23).
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ: «Κανένας δεν είναι ελεύθερος, αν δεν επιβάλλεται στον εαυτό του» (Ανθ. Στοβ. S, 5 1).
ΣΟΦΟΚΛΗΣ: «Είναι ωραίο πράγμα, η σκέψη να κατοικεί μακριά από τά βάσανα» (Οιδ. Τύραν. 1390).
ΣΟΦΟΚΛΗΣ: «Κι αν είναι σκλαβωμένο το κορμί, είναι ελεύθερος ο νους» (Ανθ. Στοβ. Ξβ, 33).
ΤΡΑΓΙΚΩΝ «Η ελεύθερη γλώσσα είναι η γλώσσα των ελεύθερων» (Αδ. απ. 554. Nauck.) κλπ. κλπ. κλπ.
ΑΠΟ τότε, λοιπόν, μέχρι σήμερα «χύθηκε πολύ μελάνη»!.. Η ελευθερία, ως όραμα και ως πράξη, εξυμνήθηκε όσο τίποτε άλλο στην ζωή του ανθρώπου, μ’ εξαίρεση τον θείο και ουρανόφερτο Έρωτα!..8
Μεγάλη η ιστορική διαδρομή. Αλλά μικρός και επαρκής ο χώρος για να διαβάσουμε την πρώτη ελληνική εγκυκλοπαίδεια, την «Δομή», που γράφει για την ελευθερία τα εξής:
« Όρος που, υπό ευρεία έννοια, υποδηλώνει οποιαδήποτε συμπεριφορά εκδηλώνεται χωρίς την παρουσία εμποδίων, εξαναγκασμών ή εξωτερικών υπαγορεύσεων· δηλαδή, ελεύθερο είναι καθετί που ακολουθεί τη φύση του και συμμορφώνεται στους δικούς του νόμους. Έτσι, γίνεται λόγος για ελεύθερη πτώση των βαρών, όταν αυτά πέφτουν με κατεύθυνση το κέντρο της Γης, σύμφωνα με τον νόμο της βαρύτητας, χωρίς την παρεμβολή ενός εμποδίου που θα μπορούσε να τροποποιήσει τη φυσική τους κίνηση.
Κατά μία περισσότερο εξειδικευμένη ερμηνεία του όρου, η ελευθερία αναφέρεται σε κάθε ανθρώπινη συμπεριφορά, στο μέτρο που με αυτήν εκδηλώνεται μια ικανότητα πρωτοβουλίας, η οποία δεν δεσμεύεται από εξωτερικές παρεμβάσεις και αναγκαιότητες. Στην περίπτωση αυτή η ελευθερία ταυτίζεται με την ελευθερία επιλογής.
Επειδή, όμως, κάθε επιλογή προϋποθέτει μια ιεράρχηση στόχων και συνεπώς και ένα κριτήριο διάκρισης μεταξύ τους, και η ελευθερία με την έννοια της επιλογής προϋποθέτει τον σεβασμό κάποιου νόμου. Στην περίπτωση αυτή, η ελευθερία δεν εκφράζει πραγματική, αλλά δυνητική αξία, η οποία σχετίζεται με την ευθύνη του υποκειμένου που δρα και διατηρεί την ισχύ της ακόμα και όταν δεν τηρείται. Έτσι, από την έννοια του επιστημονικού νόμου μεταβαίνουμε σε εκείνη του ηθικού νόμου, με βάση τον οποίο συνάγεται η έννοια της ηθικής ελευθερία ως αναγκαιότητας, την οποία αποδεχόμαστε συνειδητά και ορθολογικά. Στο πλαίσιο αυτό, ηθικά ελεύθερος είναι ο σοφός ή, πιο απλά, ο χρηστός άνθρωπος, ο οποίος δρα αφού υπερβαίνει τα εφήμερα πάθη και τις επιθυμίες, συμμορφούμενος προς την αντικειμενική πορεία της πραγματικότητας (στωικοί, Σπινόζα, Χέγκελ).
Επειδή, όμως, για τις πράξεις του καλείται να λογοδοτήσει όχι μόνο εκείνος που ενεργεί σύμφωνα με έναν ηθικό κανόνα αλλά προπάντων εκείνος που τον παραβαίνει, γίνεται κατανοητό γιατί ήδη από την αρχαιότητα το πρόβλημα της ελευθερία επεκτάθηκε από την ηθική θέληση στη θέληση γενικά. Στην περίπτωση αυτή ο άνθρωπος είναι ελεύθερος, επειδή ο ίδιος αποτελεί την αρχή των πράξεών του (Αριστοτέλης), τον απόλυτο αυτοπροσδιορισμό και την αιτία του εαυτού του (causa sui). Ο Κικέρων και οι επικούρειοι (οι τελευταίοι αντίθετα με τη μοιρολατρία των στωικών) παρέλαβαν και επεξεργάστηκαν την έννοια με διαφορετικές προθέσεις και τρόπους.
Αργότερα, η έννοια της ελευθερία κυριάρχησε στη χριστιανική σκέψη από τον Ωριγένη έως τον Όκαμ, όπου αναφερόταν συχνά στις θεολογικές συζητήσεις σχετικά με τη θεία χάρη. Στη νεότερη και στη σύγχρονη σκέψη τη συναντούμε στον Λάιμπνιτς, στον Καντ και στο γαλλικό φιλοσοφικό ρεύμα της πνευματοκρατίας, από τον Μεν ντε Μπιράν έως τον Μπερξόν.
Ο Καντ υποστήριξε πως η συμπεριφορά ενός ανθρώπου διέπεται από τον νόμο της αιτιότητας υπό δύο διαφορετικές έννοιες. Σύμφωνα με την πρώτη, οι πράξεις του ανθρώπου ακολουθούν μια συνέχεια στον χρόνο και συνεπώς δεν ξεφεύγουν από έναν άκαμπτο ντετερμινισμό, γι’ αυτό και στην περίπτωση αυτή είναι δυνατή μόνο μια περιγραφική θεώρηση των ηθών, χωρίς την ύπαρξη ηθικών κριτηρίων.
Κατά τη δεύτερη άποψη, αντίθετα, θα πρέπει να θεωρείται ότι οι πράξεις του ανθρώπου δεν είναι δυνατόν να αναχθούν σε οποιαδήποτε κίνητρα (εξωτερικά ή εσωτερικά), και συνεπώς αναφέρονται σε μια αιτιώδη δύναμη που εκδηλώνεται μέσα στον χρόνο και χρησιμοποιεί τον ντετερμινισμό του σύμπαντος χωρίς όμως να ανήκει σε αυτόν. Μόνο στη δεύτερη αυτή περίπτωση είναι δυνατόν να αποδοθεί αξία ή απαξία σε μια πράξη, δηλαδή μόνο με αυτή την έννοια είναι δυνατή μια αξιολογική θεώρηση των ηθών. Γι’ αυτό η ελευθερία αποτελεί τον λόγο ύπαρξης της ηθικότητας, ακόμη και στην περίπτωση που η τελευταία αποτελεί με τη σειρά της τη μοναδική εμπειρία που διαθέτουμε για να μπορούμε να σκεφτούμε μια ελεύθερη αιτιότητα.
Σε μια ενδιάμεση τοποθέτηση ανάμεσα στην ελευθερία ως ορθολογική ανάγκη και στην ελευθερία ως απόλυτη ευχέρεια να πράξουμε ή να μην πράξουμε κάτι, βρίσκεται ο αγγλικός εμπειρισμός (Χομπς, Λοκ, Χιουμ, Στιούαρτ Μιλ), ο οποίος αφενός απορρίπτει την αιτιοκρατία ως αλάνθαστη μέθοδο πρόβλεψης της συμπεριφοράς, αφετέρου δεν αποδέχεται την ελευθερία ως αιτία του εαυτού της και δεν τη θεωρεί ασυμβίβαστη με την αιτιότητα των κινήτρων.
Οι συζητήσεις αυτές επηρέασαν και το πολιτικό και κοινωνικό πεδίο, γεγονός που έγινε ολοένα και πιο αντιληπτό ειδικά μετά τη Γαλλική επανάσταση και την περίφημη Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του 1789.
Ο Μπενζαμέν Κονστάν ήταν εκείνος που αντιπαρέθεσε στην ελευθερία των αρχαίων, δηλαδή στην ελευθερία που θεμελιώνεται στην ένταξη του ατόμου μέσα στο κράτος, την ελευθερία των νεοτέρων ή ελευθερία απέναντι στο κράτος. Σύμφωνα με την τελευταία, το κυρίαρχο αίτημα είναι ο καθορισμός των εγγυήσεων που παραχωρούνται στον πολίτη απέναντι στην κατεστημένη εξουσία.
Είναι φανερό ότι, ενώ η πρώτη μορφή πολιτικής ελευθερία αντιστοιχεί στην έννοια της ελευθερία ως ορθολογικής αναγκαιότητας, η δεύτερη μορφή πλησιάζει μάλλον στην έννοια της ελευθερία ως συμπεριφοράς που εκδηλώνεται χωρίς την παρεμβολή εμποδίων, δηλαδή ως ευχέρειας κάποιος να κάνει ή να μην κάνει κάτι.
Επιστροφή στην ιδέα της ελευθερίας ως ορθολογικής αναγκαιότητας και ως ένταξης του ατόμου στην κοινωνία διαπιστώνεται με την εμφάνιση των σοσιαλιστικών θεωριών, που αντέταξαν στην ιδέα των εγγυήσεων και στην τυπολογία της φιλελεύθερης δημοκρατίας, όπως αυτή είχε διατυπωθεί θεωρητικά από τον Λοκ και τον Μοντεσκιέ, την απαίτηση να ληφθεί υπόψη η ιστορική ύλη, δηλαδή η κοινωνική πραγματικότητα, η οποία προσανατολίζει και ρυθμίζει τις πολιτικές μεθόδους, όπως αυτές συνοψίζονται στην έννοια της συναίνεσης.
Οι θεωρίες αυτές -όπως καταλήγει ο αρθρογράφος της εγκυκλοπαίδειας- επηρέασαν και την πολιτική σκέψη του 20ού αι., στη διάρκεια του οποίου συζητήθηκε και απορρίφθηκε η άμεση ταύτιση μεταξύ πολιτικού και οικονομικού φιλελευθερισμού (Κρότσε) και επιχειρήθηκε η σύνδεση του προβλήματος της ελευθερία με εκείνο της δικαιοσύνης, καθώς και η διεύρυνση των πλαισίων των παραδοσιακών αστικών και πολιτικών ελευθερία».
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
1. Ετυμολογία : [<αρχ. ελευθερία < ελεύθερος], Ερμηνεία: κοινώς ελευθεριά (η) ουσ. ανεξαρτησία από κάθε βία ή επίδραση | (ειδ.) η εθνική ή πολιτική ανεξαρτησία, αυτοτέλεια: «θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία» (Α. Κάλβος) | το σύνολο των δικαιωμάτων του πολίτη σύμφωνα με τα συνταγματικά θέσμια | άνεση, ευκινησία | έλλειψη ηθικού περιορισμού. Αντίθετα: δουλεία, σκλαβιά.
2. «και εξανέτειλεν ο Θεός έτι εκ της γης παν ξύλον ωραίον εις όρασιν και καλόν εις βρώσιν και το ξύλον της ζωής εν μέσω του παραδείσου και το ξύλον του ειδέναι καλού και πονηρού» (Γεν. Β΄ 9).
3. «και διηνοίχθησαν οι οφθαλμοί των δύο, και έγνωσαν ότι γυμνοί ήσαν, και έρραψαν φύλα συκής και εποίησαν εαυτοίς περιζώματα» (Γεν. Γ΄, 7).
4. Ματθ. 16, 24.
5. Ιω. 8, 32.
6. Ιλιάς Στ΄ 455
7. Ι. Πανταζίδη, Ομηρικό Λεξικό, έτος εκδόσεως 1880, σελ. 204-205.
8. Ίδε βιβλίο μας: «Οι Ελληνίδες της Αρχαιότητος», Θεσσαλονίκη 2003. Βελτιωμένη επανέκδοσις υπό τον τίτλον: «Η καρδιά της Ελλάδος», Θεσσαλονίκη 2005.

*** Άλλη μια συνάντηση Ελληνισμού και Χριστιανισμού;

Στην κορυφή –λέει- Κόφινα των Αστερουσίων εντοπίστηκαν ευρήματα της Αριστοτελικής Σχολής Φιλοσοφίας, που λειτούργησε επί Ενετοκρατίας και την οποία είχε δημιουργήσει ο ιερωμένος φιλόσοφος Ιωσήφ Φιλάγρης!.. Διαβάστε το κείμενο που ακολουθεί!..
  ΕΙΝΑΙ γνωστό ότι η συνάντηση Ελληνισμού-Χριστιανισμού και η συνοδοιπορία των δύο αυτών μεγάλων μεγεθών της Παγκόσμιας Ιστορίας ήταν δεδομένη, παρά τα όποια προβλήματα δημιουργήθηκαν μεταξύ τους (διωγμοί χριστιανών, καταστροφές μνημείων κλπ). Περί όλων αυτών, άλλωστε, έχουμε γράψει πολλά βιβλία, μεταξύ των οποίων το πολύκροτο έργο: «Ιησούς Χριστός: Ελληνισμός-Χριστιανισμός», το οποίο έχει αναρτηθεί κατά κεφάλαια και άρθρα σχεδόν εξ ολοκλήρου στο διαδίκτυο μέσω της ιστοσελίδας μας, αλλά και πολλά άλλα βιβλία, όπως «Ελληνικός Χριστιανισμός», «Χριστιανικός Ελληνισμός», «Οι Έλληνες της Βίβλου» (3 τόμοι), «Προφητείες του Ελληνισμού» (τρεις τόμοι) «Τα Χειρόγραφο του Ιησού», και πολλά άλλα.
Ένα ακόμη στοιχείο, που έρχεται να προστεθεί στη σειρά των ιστορικών και αρχαιολογικών ντοκουμέντων για την ιστορική συνάντηση Ελληνισμού-Χριστιανισμού είναι ένα κείμενο, που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Ελευθεροτυπία», της 12ης Δεκεμβρίου 2011, δια χειρός του έγκριτου Έλληνα δημοσιογράφου κ. Παναγιώτη Γεωργούδη με τίτλο: «Στο φως αριστοτελική σχολή αντίστασης»!.. Θα μας επιτραπεί να αλιεύσουμε ένα απόσπασμα:
«Παγκόσμιο πολιτιστικό γεγονός αποτελεί η ανακάλυψη της Αριστοτελικής Σχολής Φιλοσοφίας στην Κρήτη την περίοδο της Ενετοκρατίας, την οποία είχε δημιουργήσει ο ιερωμένος φιλόσοφος Ιωσήφ Φιλάγρης και εντοπίστηκε στο όρος Αστερούσια στην κορυφή του Κόφινα, νότια του Νομού Ηρακλείου, περίπου στα χίλια μέτρα υψόμετρο, κοντά στο χωριό Καπετανιανά, στην τοποθεσία Λουσούδι.
Η Σχολή, που λειτουργούσε δίπλα στο Μετόχι των Τριών Ιεραρχών το οποίο ανήκει στη Μονή Κουδουμά, αποτελούσε κέντρο πνευματικής και πολιτικής αντίστασης στα πρώτα σκληρά χρόνια της Ενετοκρατίας, όταν οι κατακτητές απέκοψαν την Κρήτη από το Βυζάντιο, ήθελαν βιαίως να την εκλατινίσουν με την κατάργηση της ελληνικής γλώσσας, της εκπαίδευσης και της Ορθόδοξης Εκκλησίας, που είχε αποτέλεσμα τις διαρκείς επαναστάσεις και εξεγέρσεις των Κρητών μέχρι που ενσωμάτωσαν τους Ενετούς κατακτητές.
Το μείζον θέμα για την ελληνική ιστορία, αλλά και για την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά είναι πως ο Ιωσήφ Φιλάγρης, μετά τους διωγμούς που εξαπέλυσαν οι Βενετοί, έφυγε από το Ηράκλειο, πήγε στα απρόσιτα Αστερούσια και δημιούργησε μία Σχολή Φιλοσοφίας, που δίδασκε Φιλοσοφία, Αστρονομία, Γραμματική, Θεολογία και Ιατρική.
Ταυτόχρονα όμως είχε στήσει και ένα εξελιγμένο εργαστήριο αντιγραφής αρχαίων κειμένων, ο ίδιος ήταν αριστοτελικός φιλόσοφος με σπουδές στο Πανδιδακτήριο της Κωνσταντινούπολης, και η ομάδα του αντέγραφε αρχαία κείμενα, την εργασία των οποίων επόπτευε ο ίδιος και έκανε τα σχόλια στο πλάι των κειμένων. Τα κείμενα αυτά, εκτός από την Κρήτη και την Κωνσταντινούπολη, ταξίδευαν στην Ευρώπη, συμβάλλοντας στη διάσωση και διάχυση της αρχαίας ελληνικής σκέψης, που υπήρξε το εφαλτήριο της Αναγέννησης και του Διαφωτισμού. Στη χειμαζόμενη σήμερα Ευρώπη από τα έγκατα της ελληνικής γης φυτρώνει η ελπίδα του πνεύματος και της αντίστασης.
Ο Αριστοτέλης θέτει το ζήτημα της άμεσης δημοκρατίας, της πολιτικής ισότητας, της απελευθέρωσης των δούλων για πρώτη φορά παγκοσμίως, της κοινωνικής δικαιοσύνης και της ελευθερίας, μαζί με τις επιστημονικές μεθόδους ανάλυσης των κοινωνικών και επιστημονικώνφαινομένων στις θετικές επιστήμες. Μάλιστα, κώδικες των αντιγράφων του Φιλάγρη έχουν βρεθεί μέχρι στιγμής στην Εθνική Βιβλιοθήκη του Λονδίνου, των Παρισίων, της Βιέννης και του Βουκουρεστίου.
Η ανακάλυψη έγινε πριν από μερικές ημέρες από τον ομότιμο καθηγητή της Βυζαντινής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Αθανάσιο Παλιούρα. Ήδη προγραμματίζεται για το επόμενο διάστημα εκτεταμένη ανασκαφή για να έρθει στην επιφάνεια όλο το κτιριακό συγκρότημα της Σχολής Φιλοσοφίας και του μοναστηριακού συμπλέγματος. (…)»!
Κατόπιν όλων αυτών τι έτι χρείαν έχομεν μαρτύρων;
*** "Ο άνθρωπος δεν είναι μια τέλεια στιγμή, που ορίζει μια περίοδο ζωής, δακρύων και αθλιότητας, αλλά ένα ζωντανό βέλος που διασχίζει το φράγμα της ζωής και προχωρεί προς το στόχο του : τον Θεό. π.Γ.Στ. Καλό σας μήνα φίλοι μου!!!!! Καλή κ αγια μερα σας ευχομαι ....."

*** Nabucco 12- Opera Romana Cluj
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/_oTqICb0sbk" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
** Παρέμβαση-αναδίπλωση Μπερίσα, στον προσανατολισμό του Πατριωτικού Μετώπου, για επαναδιεθνοποίηση του Πρωτοκόλλου της Κέρκυρας.
Με στόχο να προλάβει τις διαφαινόμενες εξελίξεις από την επαναδιεθνοποίηση του Πρωτοκόλλου της Κέρκυρας την οποία έχει δρομολογήσει το Πατριωτικό Μέτωπο, ο πρωθυπουργός της Αλβανίας Σαλί Μπερίσα απέρριψε κατηγορηματικά την άποψη περί ένωσης της χώρας του με το Κόσοβο: «Πιστεύω ότι είναι προς το συμφέρον των Αλβανών να σεβαστούν τα υφιστάμενα σύνορα» δήλωσε σε συνέντευξή του ο Σαλί Μπερίσα και πρόσθεσε: «Σ' αυτή τη συγκεκριμένη φάση, το συμφέρον μας είναι να βλέπουμε το κοινό μέλλον μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Κάθε επαναπροσδιορισμός των συνόρων σήμερα εγκυμονεί τον κίνδυνο οι Αλβανοί να χάσουν εδάφη και επειδή εγώ είμαι από αυτούς που πιστεύω ότι τα εδάφη είναι αιώνια, αρνούμαι ένα τέτοιο σενάριο», συμπλήρωσε.
Η συγκεκριμένη αναφορά του Αλβανού Πρωθυπουργού, σύμφωνα με εκτιμήσεις ουδέτερων διεθνών παρατηρητών, «μυρίζει» πολύ την παγιωμένη αλβανική φοβία για την αυτονόμηση της Βόρειας Ηπείρου, όπως σαφώς προβλέπεται από την εν ισχύ Διεθνή Συμφωνία του 1914.
Η επαναδιεθνοποίηση του Πρωτοκόλλου της Κέρκυρας (το οποίο ως γνωστό, έχει εγκαταλειφθεί από την ελληνική διπλωματία, και δεν χρησιμοποιήθηκε, όχι για την απόσπαση εδαφών από τη γειτονική χώρα, αλλά ούτε καν για να διασφαλιστούν τα στοιχειώδη ανθρώπινα και περιουσιακά δικαιώματα στην ελληνική μειονότητα της Βόρειας Ηπείρου) καθώς και το έντονο ενδιαφέρον της Ρωσικής διπλωματίας για ανάδειξη του Πρωτοκόλλου στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, ανησυχεί σφόδρα τους Αλβανούς.
Το Πατριωτικό Μέτωπο από την πλευρά του, δηλώνει αποφασισμένο να φέρει στην επιφάνεια και σε κάθε του διάσταση το Πρωτόκολλο της Κέρκυρας (νομική, διεθνή, εθνική), δεδομένου τόσο του έντονου ενδιαφέροντος που έχουν δείξει τους τελευταίους μήνες οι Ρώσοι αλλά και των εν ισχύ αποφάσεων οι οποίες έχουν ληφθεί από την Αμερικανική πλευρά, (απόφαση του Αμερικανικού Κογκρέσου του 1920).

** ΕΞΙ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ !!! ΔΟΞΑΣΤΕ ΤΟΥΣ.‏

~ Τα κυβερνητικά αεροσκάφη για ένα χρόνο μόλις, που μεταφέρουν υπουργούς στο εσωτερικό και εξωτερικό κοστίζουν στον Ελληνικό λαό 5.803.398 ευρώ.
Αυτό προκύπτει από απάντηση σε ερώτηση του  υπευθύνου του τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Άμυνας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτή Δράμας, κ.
Μαργαρίτη Τζίμα
και αφορά το χρονικό διάστημα Μάρτιο του 2010 μέχρι Απρίλιο του 2011.
Χιλιάδες ευρώ πληρώνει ο λαός και μάλιστα για μετακινήσεις σε πόλεις που γίνονται 3 και 4 πτήσεις κάθε μέρα από αεροπορικές εταιρείες. Ιδού μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα:

Α/Α
ΑΝΑΧΩΡ
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
VIP
ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ
ΚΟΣΤΟΣ

1
7/4/2010
8/4/2010
ΜΠΕΓΛΙΤΗΣ ΑΝΥΕΘΑ
ΚΩΝ/ΠΟΛΗ ΑΓΚΥΡΑ
28.088ΕΥΡΏ

2
25/4/2010
26/4/2010
ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ΥΕΘΑ
ΛΟΥΞΕΜΒΟΥ
47.749

3
3/6/2010
3/6/2010
ΥΠ.ΠΡΟΣΤ.ΠΟΛΙΤΗ
ΛΟΥΞΕΜΒ
47.047

4
22/6/2010
23/6/2010
ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ΥΕΘΑ
ΔΑΜΑΣΚΟΣ ΑΜΠΟΥ ΝΤΑΜΠΙ
82.859

5
10/9/10
11/9/10
ΥΠΕΞ
ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ
62.495

6
13/9/10
13/9/10
ΥΠΕΞ
ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ
49.154

7
22/9/10
23/9/10
ΥΠ.ΟΙΚΟΝ
ΒΕΡΟΛ-ΦΡΑΝΚ
54.771

8
5/11/10
5/11/10
ΥΠ.ΠΡ.ΠΟΛΙΤΗ
ΑΛΕΞΑΝΔΡ
12.639

9
22/2/11
23/2/11
ΥΠ.ΕΠΙΚΡ
ΔΑΜΑΣΚΟΣ- DOXA
84.966

10
10/3/11
11/3/11
ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ΥΕΘΑ
ΒΡΥΞΕΛ
59.687

11
23/2/11
24/2/11
ΥΠ.ΠΡΟΣΤ.ΠΟΛΙ
ΡΩΜΗ-ΒΡΥΞ
51.962

12
23/4/10
25/4/10
ΥΠ.ΟΙΚ
ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ
145.738

13
1/4/10
1/4/10
ΥΠ.ΠΡΟΣΤ.ΠΟΛΙ
ΒΕΡΟΛΙΝΟ
43.536

14
1/6/10
2/6/10
ΜΠΕΓΛΙΤΗΣ ΑΝΥΕΘΑ
ΣΕΡΑΓΕΒΟ
47.700

15
23/9/10
23/9/10
ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ΥΕΘΑ
ΒΡΥΞΕΛ
56.176

16
17/11/10
17/11/10
ΥΠ.ΑΝΑΠΤΥΞ
ΠΑΡΙΣΙ
47.047

17
13/12/10
14/12/10
ΥΠΕΞ
ΒΡΥΞΕΛ
49.174










Αν είναι δυνατόν για μονοήμερη μετακίνηση υπουργού στο ΠΑΡΙΣΙ να πληρώνουμε περίπου 50.000 ευρώ,
όταν το ακριβότερο εισιτήριο κοστίζει 500 ευρώ.
Αυτό είναι πρόκληση για ένα λαό που δοκιμάζεται τόσο σκληρά.
Όταν μια κυβέρνηση καλεί το λαό σε αβάσταχτες θυσίες και την ίδια στιγμή επιδίδεται σε προκλητική σπατάλη, τότε κάτι δεν πάει καλά».

*** ΓΙΑΤΙ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ Η ΡΟΗ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΣΕ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΥΠΟ ΠΤΩΧΕΥΣΗ;


320 λαθρομετανάστες εισέρχονται κάθε μέρα μόνο από τον Έβρο (10.000 το μήνα, 120.000 το χρόνο)!
Ερώτηση στην ευρωβουλή και πιο συγκεκριμένα προς την Επίτροπο Εσωτερικών Υποθέσεων απηύθυνε ευρωβουλευτής (της ΝΔ), σχετικά με την δραστηριότητα της γνωστής ομάδας Frontex το ογκούμενο κύμα λαθρομετανάστευσης προς την Ελλάδα. Στην ερώτηση επισημαίνονται και τα εξής: «Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί. Παρά την έναρξη της επιχείρησης, εδώ κι έναν χρόνο (από αρχάς Μαρτίου 2011), 320 παράνομοι μετανάστες υπολογίζονται να διασχίζουν καθημερινά τα ελληνικά σύνορα στην περιοχή του Έβρου».



Αφήνουμε στην άκρη την υποκριτική τακτική του ευρωβουλευτή και του κόμματός του, που μιλάει γενικά κι αόριστα για τη λαθρομετανάστευση χωρίς όμως να μας λέει συγκεκριμένα
τι θα κάνει για το πρόβλημα αν επανακάμψει στην εξουσία.

Και πάμε στον αριθμό των λαθρομεταναστών που κατά μέσον όρο μπαίνουν καθημερινά στην Ελλάδα: 320! Δηλαδή, περίπου 10.000 το μήνα ή 120.000 το χρόνο! Μόνο από τον Έβρο! Σκεφτείτε πόσοι άλλοι μπαίνουν στα ελληνικά εδάφη από τα ελληνο-αλβανικά, ελληνο-σκοπιανά, ελληνο-βουλγαρικά σύνορα και από τα θαλάσσια σύνορα της χώρας. Άλλοι τόσοι; Ή μήπως πολλοί περισσότεροι;Το ερώτημα που προκύπτει σʼ αυτή την περίπτωση είναι το εξής: πως συμβαίνει να αυξάνεται το κύμα της λαθρομετανάστευσης σε μια χώρα που περνάει μια πολύ άσχημη οικονομική κρίση και που υπάρχει πιθανότητα να πτωχεύσει; Δε μας φτάνουν τα προβλήματά μας, έχουμε και τους λαθρομετανάστες;
Η μόνη λογικά εξήγηση είναι η εξής: κάποιοι θέλουν να αποτελειώσουν την Ελλάδα, γιʼ αυτό προωθούν εδώ όλο και περισσότερους λαθρομετανάστες!

Ως πότε θα το επιτρέπουμε;

***
**http://vlasisarfarablogspot.blogspot.com/2012/01/arfara-kalamatas-2012.html#!/2012/01/arfara-kalamatas-2012.html , ARFARA KALAMATAS 2012  :  Φωτογραφίες από το  πανέμορφο  Αρφαρά μας Πέμπτη 26/01/2012 .-
** http://vlasisarfarablogspotcom.blogspot.com/2012/01/27-2012.html , Στο αγιάζι της καθημερινής μας ενημέρωσης , Παρασκευή 27 Ιανουαρίου  2012 .-

** http://arfara-kalamata-greece.blogspot.com/2012/01/28-29-01-2012.html , Αυτό το Σαββατοκύριακο στο αγιάζι της ενημέρωσης 28 , 29 /01 /2012  .-

** http://arfara-messinias-stamos-2010.blogspot.com/2012/01/30-2012.html , Στο αγιάζι της ενημέρωσης   : Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2012  .-
** http://snsstamoskal.blogspot.com/2012/01/30-2012.html , Μια χειμωνιάτικη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2012 .-
** ** http://arfara-messinia-stamos.blogspot.com/2012/01/31-2012.html ,   Στο αγιάζι της καθημερινής μας ενημέρωσης , : Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012 .-
***  http://arfara-messinias-stamos.blogspot.com/2012/01/31-2012.html , Στο αγιάζι της καθημερινότητας Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012 .-

ANAΡΤΗΣΕΙΣ  ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ  2012   :

 ~** http://vlasiosarfara.blogspot.com/2012/02/1-2012.html , Στο αγιάζι της καθημερότητας στην ενημέρωση , Η Ελληνική γλώσσα , Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012 .-
 ~** http://vlasiosarfara.blogspot.com/2012/02/1-2012.html , Στο αγιάζι της καθημερότητας στην ενημέρωση , Η Ελληνική γλώσσα , Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012 .-

~** http://vlasisarfarablogspot.blogspot.com/2012/02/2012.html , Ελλαδα - Ευρώπη και Ελευθερία 2012 , Tετάρτη 01/02/2012 .-


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου